mandag 28. januar 2013

Sette døra på klem

I dag sitter eg her og tenker på et utrykk eg har hørt tidligere, men husker ikkje helt kor.
Nemlig å sette døra på klem.

Syns det er et ganske fiffig konsept som trolig var tenkt å være positivt, mens i dag fort kan bli sett på som naivt. Siden det tross alt går tjuvar rundt i gatene kvar dag. Hvertfall det inntrykket eg har fått av å være leigetaker i storbyen Trondheim. Alle bupelar eg har budd i her i Tondheim har det vært streng beskjed om å låse ytterdøra etter at eg har gått igjennom denne. Etter snart 5 år med denne mentaliteten låser eg døra etter at eg har gått gjennom den uten å tenke meg om, så fremt der er en lås da.

Dette er stor kontrast til korleis samfunnet var før, hvertfall på bygda. Veit ikkje korleis det var i by'n sidan eg ikkje slektar på nokon fra by'n. Husker at ytterdøra på farmor sitt hus, då ho levde, var låst med ein vanlig "donøkkel". Dersom ho ikkje var heime hang ho ut eit skilt på døra der det stod kor ho var. Ho budde på ei øy som du måtte ta ferge eller personbåt (viss det er noko som heiter det) for å flykte fra. Muligens ikkje så veldi attraktivt å stjele noko når ein ikkje ser ein kjapp rømmningsrute. Tipper at dette var eit samfunn der det å ha døra på klem var ein positiv ting.

Ingen kommentarer: